МЕДИЦИНА
«Лікар для кожної родини»: як підписати угоду з сімейним лікарем
У перший день кампанії «Лікар для кожної родини» 12 500 українців підписали договори із сімейними лікарями. Ще 26 тисяч зробили це наступного дня. Відтепер пацієнти реєструватимуться в єдиній системі «Електронне здоров’я», а лікарі, що підпишуть договори з пацієнтами, зароблятимуть в рази більше.
Як підписати декларацію із сімейним лікарем
Від 2 квітня українці мають визначитися зі спеціалістом первинної ланки: педіатром, сімейним лікарем або терапевтом, і підписати з ним декларацію. Кампанія триватиме до 2020 року. Зробити це можна в будь-якій поліклініці, де є наліпка «Тут можна вибрати собі лікаря», незалежно від місця проживання й прописки. Усе, що потрібно — це паспорт, ідентифікаційний код і мобільний телефон, на який після реєстрації приходить код підтвердження.
У реєстратурі має бути спеціальний стенд з інформацією щодо сімейних лікарів поліклініки: досвідом роботи, освітою, категорією, адресою тощо. Пацієнт також спершу може прийти на прийом і лише потім вирішувати, чи підписувати декларацію з певним лікарем.
Підписання займає кілька хвилин: пацієнта реєструють у системі «Електронне здоров’я», відтак на мобільний телефон приходить повідомлення з кодом підтвердження. Потім потрібно підписати два примірники декларації, які лікар затверджує електронним підписом. Один примірник залишається в поліклініці, інший можна забрати в будь-який зручний час.
У МОЗі кажуть, що на початок квітня вже близько тисячі закладів підключилися до системи «Електронне здоров’я». «Це доволі багато. Щодо великих міст, наскільки я знаю, вже фактично скрізь вони є. Отже, вже можна обирати», — каже заступник міністра охорони здоров’я Павло Ковтонюк.
Водночас медичні заклади не мають права відмовляти пацієнтові в обслуговуванні, змушуючи підписати декларацію. У таких випадках Павло Ковтонюк радить звертатися до головного лікаря, в районне чи обласне Управління охорони здоров’я, або телефонувати на урядову лінію 15-45.
Карапчів АЗПСМ
Герасимов Анатолій Васильович працює з 1983 року Лікар спеціаліст по ЗПСМ
Замостя АЗПСМ
Манюк Анатолій Танасійович працює з 1983 року Лікар спеціаліст по ЗПСМ
Веклич Марина Іванівна. Лікар ЗПСМ Банилівської АЗПСМ
Копчук Наталія Георгіївна працює з 1999 року, категорія вища " Педіатрія ", лікар ЗПСМ категорія - І
Мамалига Інна Сергіївна працює з 2016 року. Лікар спеціаліст по ЗПСМ
Матиміш Тетяна Василівна працює з 2004 року, категорія І
Чебір Родіка Петрівна зав. АЗПСМ, працює з 1984 року, категорія вища, спеціальність "Терапія ", спеціалізація- лікар - спеціаліст по ЗПСМ
Сташкевич Віктор Михайлович працює з 1995 року. Категорія лікаря ЗПСМ- І
Лікар і пацієнт
Записатися на прийом і зайняти електронну чергу можна декількома способами: особисто, телефоном, електронною поштою, в реєстратурі медичного закладу або через одну з восьми інформаційних систем, через які є доступ до «Електронного здоров’я».
Сімейний лікар може виїжджати до пацієнтів або консультувати телефоном. За наслідки свого рішення медик відповідатиме перед комісією з питань етики.
У випадку, якщо пацієнт не задоволений якістю роботи сімейного лікаря, йому не треба розривати договір. Достатньо підписати документ з іншим медиком, і система автоматично анулює попередній договір.
Кількість пацієнтів та гроші
За кожного пацієнта лікар отримуватиме компенсацію від держави. Цьогоріч базова ставка — 370 гривень за кожного пацієнта на рік. Сума мінятиметься залежно від вікової категорії пацієнтів: найбільша ставка за дітей до 5 років і літніх людей.
Кількість пацієнтів для кожного лікаря різна: для сімейного — 1 800, терапевта — 2 000, педіатра — 900. У деяких регіонах цей показник може бути дещо вищим. Наприклад, якщо в гірській місцевості сімейний лікар набрав 3 200 пацієнтів, Національна служба здоров’я виділить гроші на кожного з них, водночас лікареві в центрі Києва НСЗУ заплатить за 1800 пацієнтів, а решту в разі необхідності він вестиме власним коштом.
Уже в липні сімейні лікарі, які підпишуть декларації з пацієнтами, отримають перші гроші від Національної служби здоров’я — дванадцяту частину від базової суми щомісяця. Міністерство охорони здоров’я пізніше обіцяє роз’яснити, як нараховуватимуться гроші, якщо пацієнт змінить сімейного лікаря всередині місяця.