Актуальні питання початкової школи в умовах реформування освіти
Відповідно до запитів закладів загальної середньої освіти Центром професійного розвитку педагогічних працівників Вижницької міської ради, спільно з Інститутом післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області 05.05.2021р. проведено методичну онлайн-студію для вчителів початкової школи та заступників директорів з навчально-виховної роботи. З презентацією виступила завідувачка науково-методичного центру дошкільної та початкової освіти Інституту післядипломної педагогічної освіти – Одинак Марія Маноліївна на тему: «Актуальні питання щодо функціонування початкової школи в умовах реформування освіти».
Висвітлюючи систему роботи галузі освіти в умовах реформування, Марія Маноліївна зазначила, що необхідно зупинитися на основних пріоритетах Нової української школи, тому важливо щоб і вчителі, і батьки відчули сутність та важливість змін у переході від освіти знання до освіти компетентності, від авторитарної педагогіки до педагогіки партнерства.
Завідувач науково-методичного центру дошкільної та початкової освіти акцентувала увагу на нормативних документах, які регламентують роботу початкової школи, зупинилася на питаннях формувального оцінювання, проведення діагностичних робіт, підсумкового оцінювання, ведення електронного та паперового журналів у початкових класах, заповнення Свідоцтва досягнень.
На тему: «Формувальне оцінювання: плюси та мінуси» виступила Турчинець Н.К. - керівник МО, вчитель опорного закладу Карапчівський ЗЗСО І-ІІІ ступенів. Досвідом роботи за освітньою програмою початкової школи науково-педагогічного проекту «Інтелект України» поділилися вчителі Берегометського ЗЗСО І-ІІІ ступенів № 3 - Собко М.Й. , Мендришора Н.А. та вчитель Банилівського ЗЗСО І-ІІІ ступенів ім. І.Діяконюка - Загул О.М., які загострили увагу на тому, що діти навчаються із задоволенням, а батьки активно залучаються до освітнього процесу. Проєкт «Інтелект України» дає дійсно гарні результати навчання, а програма сучасна, дуже цікава, інтегрована, багатогранна, насичена та відповідає Державним стандартам. Відрадно, що педагоги «живуть» цим Проєктом віддаючи свій ентузіазм та професіоналізм.
Своїми презентаціями: «Інтерактивні технології навчання як засіб розвитку творчого потенціалу вчителів НУШ», «Організація освітнього процесу в умовах НУШ, педагогіка партнерства, формувальне оцінювання» (з досвіду участі у пілотному впровадженні проєкту нового Державного стандарту початкової освіти у рамках реформи «Нова українська школа») поділилися Жебчук М.С. та Фівкіна Н.П., вчителі 4-х класів опорного закладу «Мигівський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів – заклад дошкільної освіти». У роботі методичної студії взяли участь понад сто педагогів Вижницької, Вашківецької, Берегометської та Банилівської територіальних громад.
Приємно, що наші вчителі активно долучаються до всіх новацій щодо реформування освіти.
Центр професійного розвитку педагогічних працівників та педагоги Вижниччини висловлюють щиру вдячність Інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області, Одинак Марії Маноліївні, зокрема, за змістовний та якісно проведений захід.